Denk aan een donkerbruin koekje met in het midden een witte vulling, je zult direct aan een Oreo koekje denken. Toch is Hydrox het originele ?sandwich? koekje, een product dat nog steeds bestaat maar lang niet zo populair is. Marketing kan een product maken of breken, je moet blijven zoeken naar nieuwe middelen om een merk, product of dienst onder de aandacht te brengen.
Virtual Reality is het nieuwe wapen in de strijd om de aandacht van de consument, maar hoe kun je een VR bril met logo optimaal inzetten? En wat voegt een eenvoudige plastic headset met logo eigenlijk toe aan de bestaande manieren van marketing? Probeer het wiel niet opnieuw uit te vinden, we hebben de beste manieren om een VR bril met logo te gebruiken voor je op een rijtje gezet. (zie ook:?Hoe je bedrukte VR Brillen zakelijk kunt inzetten)
Virtual Reality biedt onbegrensde mogelijkheden
Het is niet voor niets dat relatief kleine bedrijven slim gebruik maken van Virtual Reality, het is een kosteneffectief medium met mogelijkheden die beperkt zijn tot de creativiteit van de ontwikkelaars. Naast een VR bril met logo zul je ook content presenteren. Dit kan een 360 video zijn, een virtuele tour of een interactieve Virtual Reality game. Zo kun je van een plastic headset met logo een vierkante meter vloeroppervlak veranderen tot een eindeloos grote virtuele wereld.
Volledige aandacht met een VR bril
Een VR bril met logo trekt op twee manieren de aandacht. Het logo op de bril is duidelijk zichtbaar voor omstanders zoals winkelend publiek of bezoekers op de beurs. De Virtual Reality presentatie is specifiek gericht op de persoon die op dat moment de plastic headset met logo draagt. Met een banner op een website of een advertentie in een magazine hoop je dat het beoogde publiek niet jouw advertentie overslaat, zodra jouw potenti?le klant de VR bril opzet zien ze alleen nog de virtuele omgeving die je als aanbieder bepaalt.
En daar kiest de consument zelf voor, om zonder afleiding een marketingboodschap te bekijken. Dat is de droom van iedere marketing professional! Uiteraard moet het wel een virtuele presentatie zijn die aanspreekt om het doel daadwerkelijk te treffen, maar daar zijn gelukkig heel ervaren VR producenten voor.
Niet iedere VR bril met logo is hetzelfde
Bijna elke organisatie laat pennen bedrukken met logo, maar test je zelf ook deze pennen uit? Wanneer de pen niet goed schrijft, of het knopje er bij de derde keer afbreekt kan dat de mening over het bedrijf nadelig be?nvloeden.
Dat geldt ook voor een VR bril met logo. Je kunt denken dat iedere plastic headset met logo hetzelfde is, maar dat is niet het geval. Je wilt een elegante vormgeving die het logo tot zijn recht laat komen, en een comfortabele headset die prettig is om te dragen. Je kunt naast een sticker op een VR bril met logo ook kiezen voor hoge kwaliteit prints. Daarmee kun je echt het verschil maken.
Hoe een plastic headset met logo gebruikt wordt voor VR marketing
Zoals beloofd nog een aantal manieren om VR voor markering te gebruiken die zich reeds bewezen hebben in de praktijk:
- Laat een 360 graden video produceren waarin de gebruiker helemaal rond kan kijken. Dat geeft het gevoel van interactie in een video waarbij je als aanbieder de inhoud bepaalt.
- Zet de gebruikers van de plastic headset met logo op een prominente plek op een beursstand zodat de aandacht van voorbijgangers wordt getrokken.
- Geef klanten een ?geheim? voorproefje van een product of dienst die nog niet verkrijgbaar is. Met een VR bril zijn er geen ?pottenkijkers? zoals de concurrentie op de stand naast je.
- Gebruik wat luxere VR brillen met logo voor veelvuldig gebruik, en goedkopere (maar wel functionele) brillen om weg te geven aan potenti?le klanten. Je kunt als makelaar bijvoorbeeld een plastic headset met logo opsturen naar klanten wereldwijd.
Kortom; VR voor marketing is een innovatieve manier om jouw doelgroep te bereiken.