Dubbelzijdige marketing, dat is een VR bril met logo in slechts twee woorden omschreven. Een Virtual Reality presentatie is in beginsel een individuele ervaring voor de drager van de VR bril, door middel van een eenvoudige plastic headset met logo kun je ook de omstanders bereiken. Met name op beurzen en evenementen kun je een VR bril met logo inzetten om de aandacht naar je toe te trekken, er zijn ook andere manieren om een plastic headset met logo in te zetten. Laten we de mogelijkheden van Virtual Reality marketing eens wat nader bekijken, en bepalen of een plastic headset met logo voordelen biedt ten opzichte van een kartonnen Cardboard VR bril.  (zie ook: VR Bril met bedrukking: Karton of plastic?)


Virtual Reality voor marketing

Hoewel het concept Virtual Reality al tientallen jaren bestaat, is de huidige trend pas rond 2014 begonnen. Toen was de technologie eindelijk op het punt aanbeland om de visie van overtuigende VR waar te maken. Toch zal het nog lang duren voordat iedereen thuis een eigen VR installatie heeft staan, en de content is nog niet op het niveau van “must have”. Virtual Reality voor marketing is daardoor op dit moment enorm interessant; het is een herkenbare technologie die toch nog verrassend is voor de meeste consumenten. Door een VR bril met logo te gebruiken tijdens een beurs of evenement kun je een grote doelgroep bereiken, een hogere conversie bewerkstelligen of ruchtbaarheid geven aan een product of dienst.

VR bril met logo

plastic vr glasses with logo

Er zijn momenteel ruwweg twee soorten Virtual Reality brillen te definiëren; de VR bril als accessoire voor een PC en de VR bril als draagbaar apparaat, vaak in combinatie met een smartphone. Die laatste categorie VR bril met logo is bij uitstek interessant voor marketingdoeleinden. De kosten liggen relatief laag, de brillen werken draadloos en je kunt eenvoudig een plastic headset met logo laten maken die perfect past bij de corporate identity. Voor uitgebreide Virtual Reality presentaties onder gecontroleerde omstandigheden is het gebruik van de “echte” VR headsets wellicht een betere keuze, voor bijvoorbeeld 360 graden video of eenvoudige presentaties zijn de bescheiden smartphone houders heel geschikt. De beperking van bewegingsvrijheid (alleen draaien op een vaste positie) kan ook zeker voordelen bieden.

Voordelen van een plastic headset met logo

Je kent vast wel de Cardboard VR bril, een eenvoudige smartphone houder om die eerste stappen in de virtuele wereld te zetten. Daarnaast zijn er de smartphone houders van hard plastic, die zijn wat groter en duurder. Beide producten hebben unieke voordelen, laten we de voordelen van een VR bril met logo eens opsommen:

  • Een plastic headset met logo gaat langer mee dan een VR bril van karton. Met name voor meerdere gebruikers is dit een groot voordeel.
  • Een kunststof Virtual Reality bril is eenvoudig te reinigen, zeker op warme dagen of een evenement zonder airco is dat erg prettig.
  • Een VR bril met logo is tevens een visitekaartje voor het merk, bedrijf of product. Met een kwalitatief hoogwaardig product straal je klasse uit.
  • Er zijn modellen waarbij de pupil afstand ingesteld kan worden voor een optimale Virtual Reality ervaring.

Zie ook: Hoe je bedrukte VR Brillen zakelijk kunt inzetten.

Meer mogelijkheden met plastic

Wat betreft de duurzaamheid; een goede VR bril met logo is geen wegwerpproduct, je kunt deze steeds opnieuw gebruiken. Naast kleine oplages kun je ook grotere aantallen laten maken die je bijvoorbeeld als keten kunt verspreiden over meerdere filialen of vertegenwoordigers, en uiteraard is het als “weggevertje” of relatiegeschenk ook een prachtig product. Er zijn diverse soorten plastic headsets met logo op de markt verkrijgbaar, van heel eenvoudig tot luxe VR headsets met ingebouwde hoofdtelefoon voor veelvuldig gebruik. Laat je daarom vooraf goed informeren over de mogelijkheden, en kies de juiste VR bril met logo die aansluit bij het merk, product of dienst.

Uw eigen bedrukte VR headset

 

plastic vr glasses with logo all models